Wzorowa Strategia Podcastu

“Marianna chcę założyć podcast, mam wstępny pomysł, ale nie wiem od czego zacząć.”

Taką wiadomość otrzymałam w zeszłym tygodniu na Instagramie.

No i co dalej w takiej sytuacji? 

Wyobraź sobie – Tworzy nam się w głowie wizja idealnego podcastu, mamy wstępny pomysł, pierwsze odcinki już podbijają internet w naszej głowie no i… co dalej? Skoro jest pomysł to dalej potrzebujesz strategii!

No i w kółko ta strategia i strategia. Pewnie od samego słowa kręci ci się w głowie, bo przecież wszystko zaczyna się od tego.

Dobrze ułożona strategia pozwoli Ci działać w sposób uporządkowany!

Strategia scali wszystkie twoje porozrzucane pomysły w głowie, pozwoli nadać właściwy kierunek  myślom i spojrzeć dalej niż na kilka odcinków w przód. Dzięki określeniu takich rzeczy jak grupa docelowa, nisza, czy wyróżnik twojego podcastu jesteś w stanie

  • Określić swojego idealnego słuchacza – poznać jego potrzeby i problemy z jakim się mierzy oraz lepiej dopasować do niego treści.
  • Wyróżnić swój podcast z tłumu.
  • Sprawić, aby twoja audycja z czymś się kojarzyła twoim odbiorcom

Jak strategia wpływa na twoje działania podczas tworzenia odcinków?

  • Tworzy spójną całość.
  • Dokładnie wiesz do kogo mówisz.
  • Regularnie odpowiadasz na potrzeby swoich odbiorców.

Dzięki dobrze rozpisanej strategii

  • Wiesz kiedy publikować.
  • Masz gotowy zarys promocji w mediach.
  • Wiesz kogo możesz zaprosić do wspólnej audycji i wjakie współprace się angażować.
  • W jakie możliwości regularnie wzbogacać podcast.

Podcast nie jest na chwilę,
przygotuj się do niego jakbyś startowała w maratonie, a nie w krótkodystansowym sprincie.

Co możesz pominąć na początek, a czego absolutnie nie może zabraknąć w twojej podcastowej strategii?

Przede wszystkim strategia to nie książka do czytania. Nie musi posiadać 200 stron i nie mieć końca. Choć niekórzy tworzą takie encyklopedie.

Jeśli myślisz o uruchomieniu podcastu to skup się na początek na trzech rzeczach: określeniu niszy , znalezieniu wyróżnika i dokładnej analizie swojej grupy docelowej.

Natomiast  na początku nie musisz brać  pod uwagę takich rzeczy jak:

  • Częstotliwość publikacji twojego podcastu – na ten moment to nie jest ci potrzebne, potrzebujesz na razie okreslić solidne  fundamenty.
  • Szerokiego rozpisywania pierwszych odcinków – wystarczy na początek napisać kilka punktów czego będą dotyczyły.
  • Skupiania się na sezonowości tematów, na to będziesz miała czas później.

To nie koniec!

Oczywiście właściwie rozpisana strategia to dopiero początek twojej przygody z podcastem.

Pozostaje jeszcze ustalenie kilku kwestii takich jak: nazwa, okładka, hosting, sprzęt, identyfikacja wizualna, grafiki do mediów, plan promocji, recykling treści i… kilka pomniejszych kwestii.

Jeśli czujesz, że działania nad powstaniem podcastu zaczynają cię przytłaczać, to zgłoś się do mnie, a wspólnie ustalimy solidny plan uruchomienia twojego podcastu od strategii do promocji w mediach. 

Chcesz założyć podcast?

Chcesz umówić się na
darmową konsultację?

Napisz do mnie

marianna.nurkowska@gmail.com

Scroll to Top