Dlaczego twój podcast nie działa?

Czy wiesz, że w ciągu 12 miesięcy od promocji pierwszego odcinka, aż 75% podcastów wypala się i nie produkuje nowych treści? (Link)

Myślę, że wynik potrafi zaskoczyć. Co zatem sprawia, że podcast jest nieudany i w praktyce nie spełnia naszych oczekiwań, do tego stopnia, że permanentnie kończymy z audycją?

Co może być tego skutkiem? 

Myślę, że gdy poznasz najistotniejsze błędy, będziesz mogła uniknąć ich u siebie i zapewnić swojej audycji sukces, na który tak ciężko pracujesz.

Podcast Pani Pewności Siebie

Gdy wspieram w tworzeniu strategii dla nowych podcastów szczególną uwagę poświęcam rozpisaniu celów, wizji oraz bardzo dokładnemu określeniu grupy docelowej. I mimo, że zajmuje to najwięcej czasu, to dzięki temu moi podopieczni mogą uszeregować pomysły w regularne działania spójne z ich marką. Mają określone filary i rozwijają je. 

Podcast, który w ostatnim czasie miałam przyjemność uruchomić jest wyspą inspiracji dla kobiet, które mierzą się z brakiem poczucia własnej wartości, stawiają swoje kompleksy na pierwszym miejscu i ciężko im poradzić sobie z budowaniem pewności siebie na co dzień. A mowa tutaj o Podcaście Pani Pewności Siebie, gdzie Ola w odcinkach dzieli się swoją historią i autorskimi sposobami

Z Marianną wszystko staje się prostsze! To moja już druga współpraca z nią;) Dlatego wiedziałam, że to będzie dobra robota🙂 Miałam przyjemność uczestniczyć w jej programie mentoringowym Podcast na start i to była najlepsza decyzja jaką mogłam podjąć, bo bez jej pomocy by się nie obyło;) Dzięki niej moja marka osobista zabrała głos. W przeciągu miesiąca wypuściłyśmy 1 odcinek podcastu PANI PEWNOŚCI SIEBIE z przygotowaną odpowiednio strategią. Tutaj droga od planu do realizacji odbyła się szybko dzięki dobrej komunikacji i indywidualnemu podejściu Marianny. Zapytaj ją o cokolwiek, zawsze pomoże, choćby nawet to były najprostsze pytania. Zaopiekuje się Twoim podcastem należycie. Polecam też posłuchać jej kanału PODCASTOMANIA, gdzie udziela wiele cennych wskazówek dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę.
Ola Wardzyńska

Chcesz założyć podcast?

Odkryj powody, dlaczego Twój podcast NIE działa.

Określenie celu

A jeśli chodzi o Twój podcast?

Prawdopodobniej “wyskakujesz z lodówki”, promujesz swoją markę, opowiadasz o tym co Ci w duszy gra…. Dlaczego Twoja audycja nie spełnia ustalonych celów?

A czym są te cele? Myślałaś o tym?

Czy skupiasz się, na tym, aby

  • zyskać większa ilość odbiorców
  • zdobyć pozycję eksperta
  • skutecznie promować swoje produkty i usługi
  • a może, złapać klienta?

Wróć do tego i zastanów się dobrze na czym zależy ci tworząc swój podcast

A jeśli tego nie wiesz, to brakuje ci długofalowego celu. Określ go jak najszybciej.

Nie trafiłaś w swoją niszę

Nisza…

Znalezienie jej potrafi być wyzwaniem. Nie może być ona zbyt ogólna, bo tematyka jest już zbyt przesycona. Gdy tak się dzieje, zostajesz zepchnięta na sam dół łańcuch pokarmowego i jest ci niezmiernie ciężko się wybić. Nie może być też zbyt wąska, ponieważ istnieje szansa, że trafisz na niewielką społeczność zainteresowanych słuchaczy bez możliwości jej powiększania.

Czym jest nisza? Najprościej tłumacząc jest to specyfikacja lub temat, wokół którego skupiają się twoje treści.

Przykładowo niszą zbyt przesyconą może być np. Podróżowanie. Ale jeśli ją zwęzisz i skupisz tematykę podcastu wokół np. na podróżowaniu po Sycylii, to jest już większa szansa, że twoja konkurencja nie będzie już aż tak duża.

Wybór niszy należy rozpocząć od określenia swojej grupy docelowej. Poznaj ją dobrze i dowiedz się z jakimi problemami się mierzy.

Brak wyróżnika

Jeśli Twój podcast nie ma wyróżnika to.. może nie przekazywać nowych, ambitnych treści. Musisz wnieść ze swoim podcastem coś nowego, coś czego nie ma konkurencja i coś co będzie przykuwać uwagę. Podstawą jest tutaj research. Udowodnij, że warto cię posłuchać.

Promocja i Marketing

Jeśli uważasz, że aktywnie promujesz podcastu dzięki temu, że klikasz publikuj nowy odcinek raz na dwa tygodnie, to powinnaś natychmiast zmienić tą strategię

Czy SEO w podcaście jest ważne? Oczywiście, że tak! 

Jednak nie skupiaj na nim całej swojej energii. Promuj odcinek w mediach społecznościowych, zachęcaj do jego odsłuchania na branżowych grupach na Facebooku. Zacznij recyklingować treści, aby trwały w mediach. W ten sposób nie tylko zwiększasz swoją rozpoznawalność, ale także budujesz wiarygodność swojej marki!

Zbyt wysokie oczekiwania

Jeśli oczekujesz, że twój podcast po pierwszych kilku odcinkach będzie na pierwszym miejscu na liście TOP na Spotify to muszę cię sprowadzić na ziemię. Jednym z powodów niepowodzenia wielu podcastów jest to, że prowadzący traci motywację z powodu braku wyników. Pamiętaj, że podcast to długoterminowe działania, które z czasem przynosi korzyści. Poszukaj więc rozsądnych punktów odniesienia i nie stawiaj sobie zbyt wysokich oczekiwań na początku.

Twoja grupa docelowa

Kolejnym błędem jaki dość często widzę w podcastach, jest nieskupianie się na potrzebach swoich odbiorców. No bo przecież tworzymy idealne treści, do których każdy ma dostęp. Ale czy na pewno idealny dla naszej grupy docelowej? Zwróć uwagę na komentarze pod odcinkami, proś o opinię swoich odbiorców. Może jest coś czego na pierwszy rzut oka nie widzisz i może twoje treści wymagają drobnych zmian. Stwórz ankietę i zachęcaj odbiorców do jej wypełnienia na końcu odcinka jako Call To Action

Czy udało ci się dostrzec u siebie podobne schematy? Jeśli tak skup się na ich niwelowaniu już od następnego odcinka, a gwarantuję ci, że z czasem przy regularnym działaniu. Twój podcast osiągnie Twój wymarzony cel.

Chcesz umówić się na
darmową konsultację?

Napisz do mnie

marianna.nurkowska@gmail.com

Scroll to Top